Икона призри на смирение

Знаменитая киевская икона «Призри на смирение» была принесена в дар Введенскому храму осенью 1992 г. схимонахиней Феодорой. Ей самой она досталась от духовного отца Бориса Квасницкого, служившего в 1920-х гг. священником во Введенском женском монастыре и затем репрессированного. Матушка хотела было оставить икону во Флоровском монастыре, где она подвизалась в свои последние годы, но сын священника Михаил пожелал, чтобы образ был передан общине возрождающейся Введенской обители.

Появившаяся в храме новая икона сразу же привлекла к себе внимание верующих удивительным построением. Младенец Иисус на ней не сидит на коленях Матери, как это часто изображается на иконах, а стоит, прикоснувшись Своей правой рукой к Ее ланите, в левой же Он держит державу — символ власти над миром. Божия Матерь представлена на иконе сидящей, с короной на голове и скипетром в правой руке.

Чтобы взглянуть на икону, в Введенский храм потянулись верующие со всего Киева, а вскоре здесь случилось событие, взволновавшее всю Украину. Летом 1993 г. настоятелю Введенской общины игумену Дамиану показалось, что краски иконы как-то вдруг потемнели. Для ее поновления решено было пригласить реставраторов, но когда 1 августа, в день памяти Серафима Саровского, сняли с иконы раму, оказалось, что дело не в красках, а в том, что на стекле рамы, с его обратной стороны, явился неизвестным образом серебристый отпечаток, в точности повторяющий иконные силуэты Богоматери и Младенца.

Заинтересовавшимся необыкновенным явлением ученым было позволено провести необходимые исследования. В результате их было установлено, что светло-серебристое изображение на стекле киота — органического происхождения и нерукотворное. Иными словами, учеными не было отвергнуто сложившееся представление у верующих о чудотворности иконы, которое было подтверждено затем и многочисленными случаями исцелений. Удивительно еще и то, что на новом стекле, установленном уже на большем расстоянии от самой иконы, чем первое, вновь появилось изображение.

Не всем приходящим в храм удается приложиться к чудо­творному образу. Кто-то, подходя к святыне, начинает кричать, биться и бросаться в сторону, словно бы его отталкивает от иконы какая-то мощно исходящая от нее сила.

22 ноября 1995 г. Священным Синодом Украинской Православной церкви икона Божией Матери «Призри на смирение» из Введенского монастыря была признана чудотворной.

Документальных свидетельств о времени написания иконы не сохранилось. Предположительно ее создание относят к концу XIX в.

Полагают, что прообразом киевской иконы был один из списков с древнего образа, явленного на Каменном озере близ Пскова. Упоминания о нем, относящиеся к 1426 г., дважды встречаются в псковской летописи. И в первом, и во втором сообщается, что от иконы Пресвятой Богородицы пошла кровь, что сочли тогда за знамение.

В тот год был голод, и тогда же литовский князь Витовт, расторгнув мир с Псковом, пришел с татарами «воевать» псковские земли. Оттого, полагают, и подано было иконой знамение. Во второй записи, более полной, рассказывается, что 16 сентября, в день памяти великомученицы Евфимии, кровоточащую икону перенесли в Псков. Здесь она была помещена в соборном Троицком храме. В память этого перенесения и было установлено празднование иконы «Призри на смирение».

В последующие века Псков неоднократно горел. Самый большой ущерб городу был нанесен пожаром 1609 г., уничтожившим многие святыни. В подробно составленном описании ценностей Троицкого собора, относящемся к XIX в., упоминаний о древней иконе «Призри на смирение» уже нет. Полагают, что этот образ погиб во время одного из стихийных бедствий.

Списков с иконы «Призри на смирение» было немного. Киевский чудотворный список — наиболее известный. Он много путешествует, успел побывать и в России, и в Белоруссии. Возможно, полагают верующие, с ней будет связано выполнение великой миссии среди народов Святой Руси, начинавших свой путь в единстве и должных теперь восстановить его в полной мере.

Редкое для Руси название иконы можно истолковать двояко. Призреть на что-то, кого-то — значит взглянуть, посмотреть, обратить внимание с сочувствием и милосердием. Господь Бог наш «призре на смирение Рабы Своея» Девы Марии, то есть заметил и оценил Ее глубочайшее смирение и чистоту, даровав Ей за то огромную милость и славу — воплотить слово Божие и Самой стать источником милостей и помощи страждущим.

Второе толкование выводят из композиции образа и самого предназначения православной иконы: Христос, дотронувшийся рукой до лица Богоматери, как бы упрашивает Ее: «Призри на смирение тех, кто обращается к Тебе. Согрей их Своим теплом и принеси их молитвы ко Мне. Я помилую и спасу их».

Икона была явлена в 1420 году в Псковской земле, на озере Каменном. Обстоятельства чудесного явления неизвестны, но есть предположение, что святая икона была обретена псковитянами в утешение, когда они терпели большие бедствия во время княжения Василия II Дмитриевича: моровое поветрие и вторжение пришедшего завоевывать псковские земли литовского князя Витовта.

В псковской летописи есть два свидетельства о святой иконе. Одно из них гласит: «В лето 6934 (1426) за старым Коложем, на Камене озере, бысть знамение: от иконы Святыя Богородицы идяше кровь, месяца септевриа в 16 день; сие убо знамение прояви нахождение поганого князя Витовта и многое пролитие христианскых кровей». В другом, более полном указании на чудесное знамение от образа, говорится: «В лето 6934 (1426), тоя же осени, бысть знамение от иконы Святыя Богородицы, на Камене озере, у Василия у двора: шла кровь из праваго ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли, от иконы в убрус, как в Псков проводили икону Пречистыя, месяца сентября в 16. На память святыя великомученицы Евфимии».

Таким образом, 29 сентября (16 сентября по старому стилю) икона Божией Матери была перенесена в Псков и помещена в соборном храме во имя Живоначальной Троицы. В память этого перенесения и было установлено празднование чудотворной иконе в этот день.

В Троицком соборе, очень почитаемом верующими Пскова, пребывало много православных святынь, среди которых можно упомянуть чудотворную Чирскую икону Пресвятой Богородицы, сохранившуюся до нашего времени, Тихвинский образ Богоматери, множество ценной церковной утвари, княжеских грамот и других исторических и культурных памятников. Однако в описи ризницы Троицкого собора, составленной в XIX веке, уже нет упоминания о старинной иконе «Призри на смирение». Так как Псков в описываемые времена часто подвергался опустошительным пожарам, можно предположить, что древняя чудотворная икона Божией Матери погибла во время одного из постигших соборный храм стихийных бедствий.

Списков с чудотворного образа известно немного. Один из них, конца XVII века, находится в киевской Флоровской Вознесенской женской обители, а второй помещен в главный храм киевского Свято-Введенского мужского монастыря.

В Введенский храм список с иконы Божией Матери (XIX века) был передан в дар в 1992 году схимонахиней Феодорой, которая хранила его у себя в течение 55 лет. Образ, установленный в специальный киот, привлекал к себе многочисленных верующих своей необычайной красотой. В августе 1993 года лики Богородицы с Божественным Младенцем чудесным образом отпечатались на стекле, прикрывавшем икону и не соприкасавшемся с ней. В результате всестороннего исследования, проведенного киевскими учеными, было установлено, что изображение на стекле органического происхождения и является нерукотворным, и в то же время они не смогли дать научного объяснения произошедшему чуду. Стекло с чудесным отображением было установлено в киоте рядом с иконой.

Указом Синода Украинской Православной церкви 22 ноября (9 ноября по старому стилю) 1995 года икона Божией Матери «Призри на смирение», пребывающая в киевском Свято-Введенском монастыре, признана чудотворной. Свидетельством благодатной помощи людям и исцеления больных, обращавшихся к Пресвятой Богородице с молитвами, являются многочисленные украшения иконы.

Икона Божией Матери «Призри на смирение» относится к типу Путеводительницы, которая сопровождает человека в его мирской жизни и помогает обрести духовное единение с Господом.

В России также есть списки с иконы Божией Матери «Призри на смирение». Каждого, кто со смиренным сердцем и помыслами обращается в молитве, Матерь Божия не оставит без своей помощи.

Подготовлено при поддержке издательства «Сибирская Благозвонница»

Дорогие братия и сестры!

По Благословению Святейшего Патриарха Кирилла с 25 мая по 1 июня сего года в храме Новомучеников и Исповедников Российских в Строгине будет находиться чудотворная икона Пресвятой Богородицы «Призри на смирение».

Эта икона привезена в Москву по благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла и Блаженнейшего митрополита Киевского и всея Украины Онуфрия из Свято-Введенского монастыря г. Киева. С 12 по 25 мая икона находилась в Донском ставропигиальном мужском монастыре.

Уже почти 600 лет прошло с момента обретения этого святого образа. Церковные историки говорят о ее явлении в 1420 году в Пскове, на озере Каменном. Образ Пречистой Девы явился большим утешением для псковичей: эпидемия морового поветрия и вторжение литовского князя Витовта принесло на эти русские земли много страданий, молитвы перед иконой утешали и вдохновляли.

Оригинальная икона не сохранилась до наших дней. По всей видимости, она пострадала от одного из пожаров, однако сохранилось несколько списков. Самый известный – как раз пребывает в Киеве, откуда и привозится в этом году в Москву. Список XIX века передала в Свято-Введенский монастырь схимонахиня Феодора в 1992 году. Чудесным образом на стекле, которое прикрывает образ, отпечатались лики Богородицы и Богомладенца Христа, а многочисленные исследования специалистов так и не смогли научно объяснить происхождение отпечатка. В 1995 году Синод Украинской Православной церкви признал икону чудотворной, на основании многочисленных свидетельств об исцелении и утешении поданных верным христианам Богородицей после молитвы перед этим образом.

Хочется выразить надежду, что встреча со святым образом небесной Владычицы принесет всем верным христианам утешение и примирение со всеми внутренними тревогами по благословению Божьему.

Ждем Вас и Ваших родных и близких в храме!

Молитвословия

Тропарь иконы «Призри на смирение» Киевской, глас 4

Необори́мая стена́ о́браз Тво́й и исто́чник чуде́с,/ я́коже дре́вле от Него́ заступле́ние Твое́ гра́ду Пско́ву дарова́ла еси,/ та́ко и ны́не на́с от все́х бе́д и скорбе́й ми́лостивно изба́ви/ и спаси́ ду́ши на́ша я́ко любвеоби́льная Ма́ти.

Кондак иконы «Призри на смирение» Киевской, глас 3

Пренепоро́чная Де́во,/ отображе́ние Ли́ка Твоего́ чту́щих благода́рныя да́ры прие́млеши,/ живы́м и ме́ртвым помога́еши,/ гра́д и страну́ на́шу заступа́еши,/ и к Сы́на Твоему́ моли́твы прино́сиши,// и спа́саеши все́х на́с.

Величание иконы «Призри на смирение» Киевской

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чте́м святы́я ико́ны Твоея́// чуде́сное отображе́ние.

Использованные материалы

  • «Икона Божией Матери «Призри на смирение»», страница календаря на официальном сайте Издательства Московской Патриархии:

«Киевский игумен-иконописец объяснил знаменитое «чудо», связанное с иконой «Призри на смирение» (ОБНОВЛЕНО)», страница сайта Релігія в Україні (28 июля 2011 г.),

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, преславным явлением иконы Ея Святыя, люди богоспасаемаго града Киева дивно посетившей, благодарственное возглашаем пение. Ты же, яко Всеблагая Заступнице рода христианскаго, от всяких нас бед свободи, и от всех враг видимых и невидимых защити, да с верою Тебе зовем:

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Икос 1

Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, милостивым явлением нам образа Твоего Святаго, древле богоспасаемый град Псков, а ныне град Киев благодатно озарила еси и струй чудес от него источила еси верным. Темже со усердием и любовию припадающе ко Пречистому Твоему образу, умиленныя моления возсылаем милосердому Твоему к нам заступлению и со страхом зовем:

Радуйся, Царице наша Преблагая, Надеждо наша Богородице;

Радуйся, Приятелище сирых и странных Предстательнице;

Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Покровительнице;

Радуйся, яко зриши нашу беду, зриши нашу скорбь;

Радуйся, помогаеши нам, яко немощным, окормляеши нас, яко странных;

Радуйся, яко не имамы иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы;

Радуйся, яко не имамы Благия Утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати!

Радуйся, яко да сохранявши нас и покрывавши во веки веков;

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 2

Видящи милосердие Твое неисчетное, Всенепорочная Владычице, и многая чудеса, Тобою явленная и присноявляемая чрез Святыя иконы Твоя, имиже, яко звездами богосветлыми, весь мир христианский украсила еси, величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, и с любовию припадаем к Чудотворному Образу Твоему, поюще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Видеша вси вернии люди Киевския, яко Святый образ Божия Матери чудесно отобразися на стекле кивота, зело удивишася и с благоговением взирающе на цельбоносную икону телесныма очима, потщашася сице возопити Честнейшей Херувим и Славнейшей без сравнения Серафим:

Радуйся, яко Образ Твой Честный предивно, без содействия рук человеческих на стекле кивота отобразишася;

Радуйся, всех верных явлением сим зело возрадовавшая и умилившая;

Радуйся, Пречистая, призирая на смирение, слышиши глас наш и вся очищавши беззакония наша;

Радуйся, Дево, мертва змия живоносным Рождеством Твоим соделавшая;

Радуйся, Богородительнице, жизнь нестареющую улучити нам помагаеши молитвами Твоими;

Радуйся, Слово Отчее рождшая, пламень страстей наших росою молитв Твоих погашающая;

Радуйся, Благая Утешительнице, Матерними молитвами Твоими бури сердец наших утишающая;

Радуйся, исправляя молитвы рабов Твоих, разрешение многих наших прегрешений подающая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 3

Сила Вышняго содела Тя, Благодатная, источник неоскудевающ утешения бедствующим. Многи бо скорби, претерпевши, можеши и искушаемым помощи. Людем же нашим, люте страждущим от неверия и заблуждения, благоволила еси милостивно явити благодатное сокровище сие — Чудотворный Образ Твой, — во храме Свято-Введенском в знамение милости Твоея ко земле нашей, в защиту от враг видимых и невидимых, тем же помощию Божиею подкрепляемы, Спасителю Богу поим: Аллилуиа.

Икос 3

Якоже древле царь повеле при Тихвинской иконе братии поселитися и славу, Тебе Пречистей, воспевати и о всем мире молитву приносити. Тако и ныне повеле митрополит Владимир обители быти и братиям собравшимся пред Твоим новоявленным чудным образом моления о всех людех приносити и воспевати Ти:

Радуйся, освятившая землю киевскую Своим явлением;

Радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая;

Радуйся, ненаказанных Милостивая Наказательнице;

Радуйся, неразумных Премудрая Вразумительнице;

Радуйся, обидящих Всегрозная Устрашительнице;

Радуйся, обидимым Всеблагая Заступнице;

Радуйся, духа уныния и боязни отгнание.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 4

Яко лучезарную звезду, яко новое знамение милости Своея явила еси ныне, Пренепорочная Дево, верным богоспасаемаго града Киева, честную икону Твою «Призри на смирение» в годину новых испытаний, нестроений и злых развращений врагами веры и Отечества нашего воздвизаемых, да утвердится благочестие и да укрепится вера православная в людех. Мы же в сем явлении уразумев знамение велия попечения Божия о месте сем, со трепетом и благоговением глаголем Ти, Царице Небесе и земли: «Ты еси нам щит непобедимый и стена необоримая» восхваляющих Тя и воспевающих Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о дивном чудеси явления Святыя иконы Твоея во граде Киеве, Преблагословенная Царице Неба и земли, вси людие подвигошася во храм Твой взирающе и дивяще чудеси сему и со благоговением и радостию поклоняшеся Чудотворному Образу Твоему и хвалебне зовуще Ти:

Радуйся, Обретшая благодать у Бога и больше Ангелов и всех святых возвеличенная;

Радуйся, Мати Божия, крепкаго во бранех Христа рождшая, избавляющая нас от печалей и лютых нападений вражиих;

Радуйся, рождшая Живодавца Христа несказанно, мертвых нас душами оживотворяющая;

Радуйся, Владычице, освящающая оскверненныя сердца наша, яже Пресвятое Слово рождшая;

Радуйся, Милостивая, простирающая нам руку помощи, да спасаемый, выну ублажаем Тя;

Радуйся, Дево Богорадованная, кроплением милости Твоея погашающая углие страстей наших;

Радуйся, угасший светильник сердец наших возжигающая;

Радуйся, сотворяющая милостива нам Судию, Сына Твоего;

Радуйся, нечистых страстей нас свобождающая и славы вечныя сподобляющая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 5

Егда явися чудо от иконы Твоея, вернии возрадовашася, а невернии удивляхуся «како сие может быти» и изучаху сие и познаваху силу Пречистыя и по недолзе времени возгласиша привселюдно яко сие нерукотворно быша, мы же паки и паки милости Твоей дивляхуся, яко да нашу недостойную молитву призрит Господь, Царь Славы и послушает прошения всех с верою призывающих имя Твое Святое, и Сыну же Твоему зовущих: Аллилуиа.

Икос 5

Возсия нам благодать светозарная от чудотворныя иконы Твоея, Богоизбранная Отроковице, пред Нею же со слезами припадающе, молимтися: отжени облак нашедших на ны искушений и бед, да вопием Ти радостно:

Радуйся, Всепетая, Дверь Небесная, отверзающая нам дверь спасения;

Радуйся, Чистая, руку помощи нам простирающая и из глубины болезней возводящая;

Радуйся, Святейшая, Свет Невещественный рождшая, тьмы страстей нас свобождающая;

Радуйся, Ангелов Радосте, праведников Доброта, верных Надежда и наше соблюдение;

Радуйся, Мосте к Жизни Несостареющейся приводящий, верою и любовию Тя величающий;

Радуйся, возносящая рог верных, поющих Тя, Дево, и поклоняющихся честному образу Твоему;

Радуйся, наставляющая к добродетели Небеснаго Царствия и покоя Божественнаго;

Радуйся, руку помощи нам подающая и ко пристанищу спасительному направляющая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 6

Проповедник неизреченных чудес Твоих, Мати Божия, явися святый храм Твой во граде Киеве, в нем бо дивное Божие смотрение о нас Тобою, Дево чистая, исполнися. Егда сокровенное желание сердца нашего украсити пречудный лик Твой, Царице Небесная, драгоценным венцем из каменей честных, милостивно услышала еси. Нас же грешных и недостойных, прилежно притекающих к преславному образу Твоему, в покаянии зовущих из глубины души: «Владычице, спаси ны погибающия от множества прегрешений наших, да выну благодарим и величаем Тя, нашу скорую и дивную помощницу, поя Богу: Аллилуиа».

Икос 6

Якоже древле иудеи для скинии приношаху злато и сребро, тако и людие наши получаху Тобою исцеления, благодаряще Тя, приношаху Ти сребро и злато, Пречистая Скиние, и по сем образ Твой Святый украси благолепными дары ризою драгою и венцем, припадаем Ти и со слезами вопием тако:

Радуйся, Богородице Дево, и рождаеши, и чиста по рождестве явиласи еси;

Радуйся, Благая, дух сокрушения и смирение сердец нам подающая, уму же чистоту и житию исправление;

Радуйся, Всенепорочная, прегрешений оставление и слез источники нам дарующая;

Радуйся, силою молитв Твоих язвы душ наших исцеляеши;

Радуйся, Чаше жизни и безсмертия, ко вратам вечныя жизни нас приводящая;

Радуйся, Избавляющая нас от многих бед, скорбей и будущего Суда Страшнаго;

Радуйся, Живоносный Источниче нетления и радости, жаждущия души наша напояющая;

Радуйся, Всемилостивая, кротким сиянием Твоим мрак страстей и пороков наших разгоняющая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 7

Хотяй долготерпеливый Господь явити Своего Человеколюбия неизследимую щедрот бездну, избра Тебе Едину в Матерь Себе и сотвори Тя людем непреодоленное защищение: да кто от них праведным судом Божиим осуждения достоин явится, Твоим обаче державным покровом сохраняется на покаяние, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новая купель Силоамская паче оныя древния, явися, Пречистая Владычице, храм Святаго Введения Твоего, в нем же вси вернии поклоняются чудотворней иконе Твоей и молебныя пения выну пред Тою совершают, да не сокрыт будет источник благодатных врачеваний всем требующим. Сего ради мы не таим Твоих благодеяний, Всенепорочная, но благодарственне вопием:

Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющего грехи мира;

Радуйся, красна душею, красна телом, красна помышлением, Дево Пречистая, скверну душ наших очищающая;

Радуйся, всех Освященная Сене, исцеления от дланей Твоих точащая нам выну;

Радуйся, Виноград Божественный, Красный Грозд израстившая, душам нашим дающая питие независтное;

Радуйся, Реко Приснотекущая исцелений и Море, вся наша страсти потопляющее;

Радуйся, Едина Нетленная, в земном житии сем покровом милости Своея нас покрывающая;

Радуйся, яко матерними молитвами Твоими избавляемся болезненных напастей и всякаго вреда душевнаго и телеснаго;

Радуйся, Всеблагая наша Наставнице, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 8

Все житие наше на земли болезненно и печали исполнено от клеветы, досаждения, укорения и иных многовидных бед и напастей; немоществует бо тело, изнемогает и дух наш. К Тебе убо прибегаем, Благодатная, пред Пречистым образом Твоим припадающе: исполни радости и веселия скорбныя сердца наша, да вопием выну Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Странное видение бысть человеку некоему, егда стоя на молитве и за сродницу без покаяния почившую, молитву приносяща, внезапу узре Святый образ Твой, Владычице, на стене явленный, а посем на том же месте саму почившую видев, небесною радостию осиянную. В видении сем уразумев Тя, Матерь Света, в Вышних пребывающую и ходатайства за живых и мертвых Сыну Твоему выну приносящую, исполнися духовныя радости и веселия скорбное сердце его и возопи таковая:

Радуйся, от приносящих Тебе благодарныя дары лика Твоего не отвращающая, и почившим сродникам их загробную участь облегчающая;

Радуйся, уповающим на Тя живота непостыдный конец дарующая;

Радуйся, и по смерти за отшедшую на суд Господень душу пред Сыном Твоим неотступно ходатайствующая;

Радуйся, скорбящих родителей в лишении чад их утешающая благодатною Твоею помощию;

Радуйся, неустанная Молитвеннице наша, тихий и безболезненный отход из сей юдоли плача и скорби нам низпосылающая;

Радуйся, в грозный час смерти за верно чтущих Тя предстательствующая и от воздушных мытарств избавляющая;

Радуйся, Милостивая, милость Свою нам являющая в день испытания, в оньже открыются вся дела наша добрая же и злая;

Радуйся, Милосердая, покаяния грешников не отвергающая и от рова погибели милосердием Твоим исхищающая.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 9

Все естество ангельское похвальная песни приносит Тебе, истинней Матери Божией и Заступнице всех приходящих к Тебе и просящих Твоея помощи, яко твердым и крепким Твоим предстательством праведных веселиши, грешных заступаеши, печали утоляеши, сродником нашим почившим загробную участь облегчаеши, и молишися о всех нас, верою зовущих Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9

Человечестии ветии суемудрении недоумевают познати Божественную тайну Твоего Приснодевства, Богородице, ниже могут изъяснити силу чудотворную от икон Святых Твоих проистекающую, во исцеление недужных и на всякую пользу душевную и телесную человеком. Мы же благочестно, Матерь и Деву, Тя исповедающе, достойно хвалим славный, Владычице, иконы Твоея праздник, верно поклоняемся образу Твоему Святому и с любовию вопием:

Радуйся, Богоневесто, Свет рождшая Божественный и Превечный;

Радуйся, Мати и Дево Преблагословенная;

Радуйся, матерей присное радование;

Радуйся, Едина Непорочная и Добрая в женах;

Радуйся, Ангелов Славо, Столп утверждения и Сокровище спасения;

Радуйся, Царице Небесная, источник нетления и дверь покаяния;

Радуйся, благосердая Мати всех скорбящих и обремененных;

Радуйся, Державная Заступнице рода христианского.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 10

Спасителя падшему человечеству родила еси, Всенепорочная Дево, и Сего, яко Младенца во объятиях Твоих носила еси. Егоже Божественное изображение и на честней иконе Твоей нам являвши и многая милости и щедроты Твоя нам даруеши. Сего ради с верою и любовию чествуем образ Чудотворный Твой, Владычице, и молимся Тебе прилежно: буди покров и защита нам в день Судный, да Твоим Матерним предстательством помилует нас Судия праведный, Сын Твой, и сподобит деснаго стояния и пения Ему со всеми избранными: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и покров еси граду Пскову дадеся Святая икона Твоя, Царице и Владычице, многажды град сей от разорения ратного сохранила еси. И ныне нас грешных и недостойных чад Твоих милостивно посетила еси чудным явлением Пречистаго Твоего образа и благоутробно приемлеши пред Ним возносимыя Тебе от благодарных сердец наших молитвы с пением таковым:

Радуйся, якоже древле иконою Успения славный град Киев многократно спасала еси, тако и ныне нас пречудною иконою Твоею от бед ограждаеши;

Радуйся, Лавры Киево-Печерския славная строительнице и храмов ея всечестная украсительнице;

Радуйся, Хранительнице Дивная и иных обителей святых, яко Твоею благодатною силою оныя зиждятся и преуспевают в благочестии;

Радуйся, прославившая место явления иконы Твоея дивным чудодействием и всем милость преизобильную нам показавшая;

Радуйся, Богоневесто Пречистая, святый лик Твой чтущих от осуждения и мук многообразных избавляющая;

Радуйся, Многомилостивая Покровительнице наша, от пречудныя иконы Твоея милости нам неоскудно источающая;

Радуйся, Владычице, матерними молитвами Твоими души наша от мрачного сна восставляющая к Твоему славословию;

Радуйся, Радосте миру, яко о Тебе радуется ангельский собор и человеческий род.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 11

Пение молебное наше с верою и любовию возносимое, милостивно услыши, Госпоже Владычице, и утробу щедрот Твоих не затвори нам, Всещедрая Богородице: се бо обнищавше в добрых делех, к сокровищнице милости Твоея, — чудней иконе Твоей, — со усердием притекаем, Всеблагая, и припадающе к Ней, молимся: сохрани ны от тлетворных учений, избави от лукавых совращений, спаси Отечество наше от нестроений и злых нападений вражиих, и сподоби в любви и единомыслии со всеми верными чадами Святыя Христовы Церкви, благоприятно пети Создателю нашему песнь: Аллилуиа.

Икос 11

Светлыми лучами чудес немерцаемо сияет Святая икона Твоя, Всенепорочная Богородице Дево, просвещавши бо нас, помраченных греховною мглою и приводиши к немолчному славословию Твоего Пресвятаго Имене. Тем же радуемся, мы грешнии, имуще таковый залог Твоего к нам благоволения, и Тебе, скорой Помощнице нашей, благодарственно взываем:

Радуйся, Царице и Владычице, светом Твоим небесным нас освящающая и под кровом Твоим выну сохраняющая;

Радуйся, Благословенная и Препрославленная, Мати Неискусомужная, умервщленныя грехами души наша оживотворяющая;

Радуйся, Чистая и Непорочная Дево, Ты бо родила еси Сына, избавляющего нас от искушений;

Радуйся, Всеславная Владычице Богородице, от всяких ны зол и скорбей исхищающая и нозе наша на камене божественнаго спасения поставляющая;

Радуйся, Чистая Агнице, Дево, Мати, Отроковице, чисты ны сотворяющая от страстей телесных;

Радуйся, яко да льстиваго избавляются сетей, вси песнословящия Тя, Богорадованная;

Радуйся, Гора Велия, Юже Даниил провиде, из Нея же Честный Камень, — Христос, — плотию облечеся;

Радуйся, Дево Чистая, Жезл из корене Иеисеева, цветовозрастивши нам всесильнаго Господа;

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 12

Благодати Божия Святое и Непорочное жилище, Мати Господа Вышних сил, не возгнушайся нас грешных и недостойных, воспевающих милости от всечестныя иконы Твоея нам явленныя, и Твоим невечерним сиянием озари наша темныя души, приводящи к Свету Трисолнечнаго Божества; в Православии укрепи нас, Всеблагая, и сподоби до конечнаго воздыхания нашего пети немолчную песнь Вседержителю: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще песнь хвалы и благодарения Тебе, Богорадованная Дево, проповедуем велегласно величие чудес Твоих и богатство милости Твоея, на нас и Отечестве нашем явленных, и от глубины сердечныя приносим Тебе со смирением похвальныя дары сия:

Радуйся, Православия Несокрушимая Крепосте и Оградо;

Радуйся, Непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских;

Радуйся, Неложное Спасение и Предстательнице мира, рождшая Зиждителя, Имже от напастей и болезней спасеся мир;

Радуйся, Мысленныя Двери Жизни, покаяния нам двери отверзающая;

Радуйся, Едина Благословенная, в час смерти темныя зраки лукавых бесов далече от нас прогоняющая;

Радуйся, Едина Милосердая, в страшный день Суда, вечныя муки нас избавляющая и неизреченныя славы Сына Твоего наследники ны показующая;

Радуйся, Всенепорочная, выну человеколюбие Твое являющая и от соблазнов и сетей вражиих нас свобождающая;

Радуйся, Пречистая, Сотворившая с нами знамение во благо: да видят ненавидящии нас и постыдятся, яко Ты вняла еси прошениям нашим и утешила ны.

Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати Господа нашего Иисуса Христа, неисчерпаемое море Божественных даров, Ты еси, Всесвятая Дево! Яко светоподательную лампаду, елеем милости исполненную, созерцаем Тя очами веры и кротким сиянием Твоим озаряемы, любовию же Твоею присно согреваемии, Тебе, яко благой Заступнице нашей, со умилением глаголем: приими благоутробно молебное пение наше, пред Чудною иконою Твоею с верою Тебе возносимое, и всесильными молитвами Твоими умоли, Владычице, избавитися нам грешным временных бед и вечныя муки, да спасеннии Тобою прославим и в будущей жизни Всесвятое имя Сына Твоего и Бога нашего, верно зовуще Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем искос 1 и кондак 1)

Молитва Пресвятой Богородице перед иконой «Призри на смирение»

О, Пресвята́я Госпоже́, Де́во Богоро́дице, вы́сшая Херуви́м и Честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це! При́зри с высоты́ небе́сной ми́лостивным Твои́м о́ком на на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, со умиле́нием и слеза́ми моля́щихся пред Пречи́стым о́бразом Твои́м; не лиши́ на́с Твоего́ заступле́ния и покро́ва Держа́внаго в стра́нствии се́м земно́м, многоско́рбном и многомяте́жнем. Спаси́ на́с в поги́бели и ско́рби су́щих, воздви́гни из глубины́ грехо́вныя, просвети́ у́м на́ш, омраче́нный страстьми́ и уврачу́й я́звы ду́ш и теле́с на́ших! О, Всеще́драя Ма́ти Человеколюби́ваго Влады́ки! Удиви́ на на́с пребога́тыя ми́лости Твоя́, укрепи́ немощну́ю во́лю на́шу к де́ланию за́поведей Христо́вых, умягчи́ окамене́лая се́рдца на́ша любо́вию к Бо́гу и бли́жним, да́руй на́м сокруше́ние серде́чное и покая́ние и́стинное, да очи́стившеся от скве́рны грехо́вныя, сподо́бимся ми́рныя христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на Стра́шнем и нелицеприя́тнем Суде́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Призри на смирение»

глас 4

Необори́мая стена́ о́браз Тво́й и исто́чник чуде́с,/ я́коже дре́вле от Него́ заступле́ние Твое́ гра́ду Пско́ву дарова́ла еси,/ та́ко и ны́не на́с от все́х бе́д и скорбе́й ми́лостивно изба́ви/ и спаси́ ду́ши на́ша я́ко любвеоби́льная Ма́ти.

Перевод: Неприступная стена образ Твой и источник чудес, как прежде Ты даровала от него защиту Твою городу Пскову, так и сейчас нас от всех бед и скорбей сострадательно избавь и спаси души наши, как исполненная любви Матерь.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Призри на смирение»

глас 3

Пренепоро́чная Де́во,/ отображе́ние Ли́ка Твоего́ чту́щих благода́рныя да́ры прие́млеши,/ живы́м и ме́ртвым помога́еши,/ гра́д и страну́ на́шу заступа́еши,/ и к Сы́на Твоему́ моли́твы прино́сиши,// и спа́саеши все́х на́с.

Перевод: Пренепорочная Дева, образ Лика Твоего почитающих благодарные дары принимая, Ты помогаешь живым и мертвым, город и страну нашу защищаешь, и к Сыну Твоему молитвы возносишь, и спасаешь всех нас.

Кондак 5

Егда явися чудо от иконы Твоея, вернии возрадовашася, а невернии удивляхуся «како сие может быти» и изучаху сие и познаваху силу Пречистыя и по недолзе времени возгласиша привселюдно яко сие нерукотворно быша, мы же паки и паки милости Твоей дивляхуся, яко да нашу недостойную мо­литву призрит Господь, Царь Славы и послушает про­шения всех с верою призывающих имя Твое Святое, и Сыну же Твоему зовущих: АЛЛИЛУИА.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *